Raport IFPI – Connecting with Music

ifpi_logo

Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego IFPI opublikowała raport „Connecting with Music”, będący analizą zachowań konsumenckich w dziedzinie muzyki. Raport oparty jest na badaniu przeprowadzonym przez Ipsos Connect i przygląda się sposobom korzystania z nagrań dźwiękowych na 13 największych rynkach muzycznych na świecie.

Najważniejsze wnioski raportu:

Coraz więcej osób słucha muzyki za pośrednictwem licencjonowanych serwisów streamingu audio: w skali światowej jest to 45% (wzrost z 37% w 2016 roku), przy czym 90% z nich korzysta ze streamingu w swoim smartfonie.

Muzyka wciąż w ogromnym stopniu przyciąga młodych ludzi, pomimo dużej konkurencji ze strony innych mediów: duże zainteresowanie nagraniami muzycznymi obserwuje się w grupie wiekowej 13–15, gdzie 85% respondentów korzysta z serwisów streamingowych.

Istotna pozostaje kwestia tzw. nierównoważnych przychodów (Value Gap): Serwisy video, korzystające z treści zamieszczanych przez użytkowników, takie jak YouTube, są najczęściej wykorzystywanym źródłem streamingu na żądanie, jednak nie dokonują zwrotu należytej części uzyskanych przychodów środowiskom twórczym. W każdym miesiącu 85% odwiedzających YouTube korzysta z YouTube w poszukiwaniu muzyki, przy czym w 75% dotyczy to muzyki już im znanej. Więcej: https://wartoposluchac.wordpress.com/zpav-olis-fryderyki-and-more/

 

źródło: ZPAV / QL CITY Music & Entertainment PR

Reklamy
Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: