Music Export Conference 2017 – Moje Reminescencje

01.Ja _Music Export Conference 2017

Ja fot.AK

To było pierwsze tej jesieni spotkanie branży muzycznej. W dniach 5-6.10.2017 r. w Warszawie odbyła się konferencja – Music Export Conference 2017. Organizatorem tego przedsięwzięcia było Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury oraz Miasto Stołeczne Warszawa. Wszystko w Centrum Kreatywności, przy ul. Targowej 56 w Warszawie.

Music Export Conference ma charakter międzynarodowy i jest poświęcona problemom oraz wzywaniom polskiego sektora muzycznego w kontekście eksportu muzyki. Co istotne, była to druga edycja tej konferencji, która cieszyła się wg. mnie jeszcze większym zainteresowaniem uczestników niż w roku inaugurującym.

Music Export Conference 2017 właśnie otworzył Paweł Lewandowski – Wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. A następnie szaleństwo spotkań, dyskusji, panelów, wymiany poglądów nie było końca. Ważne, że nawet po zakończonym danym panelu tematycznym uczestnicy w tzw. kuluarach dalej wymieniali między sobą poglądy, myśli. Część nawiązywała nowe znajomości, bo w końcu spotkała się branża muzyczna z różnych jej obszarów. Bardzo mi zaimponowało, że z dużą chęcią i zainteresowaniem udział wzięło sporo artystów, co wcale nie jest taką rzeczą oczywistą 🙂 Brawo WY! 🙂 Ich spostrzeżenia, uwagi na to jak działa i jak oni sami funkcjonują w branży muzycznej jednoznacznie mówiły, że łatwo nie jest. Bez pomysłu na siebie i swoją działalność, bez wyznaczeniu konkretnych celów i realizowaniu punkt po punkcie tej trudnej drogi na przysłowiowy Top, nie ma najmniejszych szans na zaistnienie w świadomości odbiorcy.

03.Matush_Mafia Mike i Ja - Music export Conference 2017

Ja, Matush(w środku), Mafia Mike(z prawej) fot.AK

Jak miło było spotkać naszych polskich DJ’ów: Matush, Mafia Mike czy Matt Kowalsky, którzy mocno zaangażowani są w produkcje, remixy i rozwój swoich labeli z nastawieniem na Zachód. A Ci, którzy choć trochę się znają na muzyce klubowej wiedzą, że to są właściwi ludzie na właściwych miejscach. Że ich potencjał biznesowy jest twórczy i chociaż małymi krokami, ale idą do przodu z coraz to większymi sukcesami. Trzymam za nich kciuki!

W pierwszym dniu na pierwszy ogień przygotowano panel:

04.Matt Kowalsky i Ja - Music export Conference 2017

Ja i Matt Kowalsky(Future Folk) fot.AK

„Wprowadzenie: Polski rynek muzyczny a eksport muzyki na świecie”, gdzie swoje spostrzeżenia i raporty przedstawili: Dyrektor Komunikacji IFPI – John Blewett, który omówił – Rynek muzyczny na świecie. Natomiast – Polski rynek muzyczny a wartość eksportu – zaprezentowali Marek Hojda, Wiceprezes ZAIKS oraz Bogusław Pluta Dyrektor ZPAV. Ciekawostką był fakt, że kompletnie ten raport przedstawiony przez Johna Blewetta nie odnosił się w ogóle do…Afryki…ciekawe dlaczego prawda? Mam czasami nieodparte wrażenie, że możnym tego świata w ogóle nie obchodzi Czarny Kontynent. Na pewno patrząc w przyszłość, to Afryka będzie łakomym kąskiem dla sprzedających muzykę. Pytanie tylko, kiedy to nastąpi? Bo potencjał jest ogromny.

02.Marek Hojda_Zaiks i Ja

Ja i Marek Hojda(Wiceprezes ZAIKS) fot.AK

Kolejna dyskusja toczyła się pt. „Eksport muzyki. Rola wytwórni” a moderowała całość Anna Ceynowa z MKiDN. Innym ważnym aspektem konferencji była dyskusja na panelu „Targi muzyczne i festiwale showcaseowe. Gdzie i dlaczego warto się pokazać?” – Moderacja: Monika Klonowska(Warsaw Music Week). Ponadto, z roku na rok nabierają znaczenia zwłaszcza dla polskich młodych artystów międzynarodowe campy songwriterskie. I organizatorzy dostrzegli ten nazwijmy to trend w muzyce wśród młodego pokolenia i zorganizowali taką dyskusję pt. „Songwriting i międzynarodowe kolaboracje”.

W drugim dniu Music Export główna uwaga skupiona była na rynkach azjatyckich, które są świetnym kierunkiem eksportu muzyki. Przede wszystkim zaprezentowano rynki w szczególności Chin i Japonii jako kluczowych krajów w kontekście eksportu.

Mnie natomiast bardzo zainteresował pierwszy panel piątkowej konferencji czyli:
„Radio song. Rola rozgłośni radiowych w promocji lokalnych talentów”. Był to panel dyskusyjny z przedstawicielami największych stacji radiowych i twórcami. Moderacji podjęła się Anna Ceynowa(MKiDN) i w bardzo zgrabny sposób, z ogromnym wyczuciem narzucała kolejne wątki do dyskusji. A była ona gorąca oj była 🙂 Do śmiechu też było, ale to tak poza tym 🙂 Zresztą sami zobaczcie kto wziął udział w tym panelu: Piotr Metz (Szef Muzyczny Program III Polskiego Radia) , Adam Czerwiński (Dyrektor Muzyczny RMF FM), Joanna Sołtysiak (była Dyrektor Muzyczna Radia Zet) oraz Robert Amirian (label NextPop).

05.L.U.C. i Ja - Music Export Conference 2017

Ja i L.U.C. fot.AK

Na Music Export Conference 2017 przygotowano również dla uczestników, udział w indywidualnych konsultacjach z ekspertami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, warsztatach z efektywnego wykorzystania obecności na targach muzycznych jak i seminariach translatorskich.

To tak w bardzo telegraficznym skrócie przebiegało Music Export Conference 2017. Bo działo się tam dużo. Mam nadzieję, że w 2018 roku odbędzie się kolejna edycja tej konferencji, bo zapotrzebowanie jest ogromne 🙂

Dziękuję organizatorom za zaproszenie i akredytację 🙂

Źródło: Narodowe Centrum Kultury: http://audycjekulturalne.pl/jak-eksportowac-muzyke/ (12.10.2017r.)

Autor: Arkadiusz Kałucki

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

  • Follow Radio Program on WordPress.com
  • O blogu

    „Warto Posłuchać” to audycja radiowa, gdzie mam przyjemność prezentować nowości singlowe ukazujące się w ostatnich tygodniach. To przede wszystkim. Ale to także program, w którym prezentowane i omawiane są wybrane fragmenty z nowych albumów artystów reprezentujących różne style i gatunki muzyczne.
    Nie znajdziesz u mnie jednego dominującego stylu. Jest tu pop, rock, electronica, reggae, soul, grunge, smooth jazz, etc. .

    Program „Warto Posłuchać”, to miejsce, gdzie również i przedstawiciele polskiej sceny muzycznej często podpisują listę obecności.

    Moje audycje mają na celu zwrócenie uwagi szerokiemu odbiorcy i temu w pracy, i temu w domu na nowe nagrania i na nowych artystów. Na to, co warto mieć w swojej płytotece i na to, co na dniach może stać się niekwestionowanym przebojem. Ciągle jesteśmy zabiegani, często brakuje nam chwili wytchnienia, dlatego też i nie zwracamy uwagi na otaczające nas dźwięki.
    Ja zrobię to za Was. Po to tu jestem. Nie naśladuję nikogo, dlatego też wierzę, że moich audycji po prostu słucha się lepiej.

    Do programu „Warto Posłuchać” często zapraszam ciekawych muzycznych gości. Chcę, aby opowiedzieli Wam o swoich zawodowych dokonaniach, a także o tym, co aktualnie u nich słychać. Także poza studiem nagrań i sceną. A- wierzcie mi- często bywa u nich ciekawie.
    Równie często spotykam też ludzi związanych z szeroko pojętą kulturą. Organizacja kulturalnych przedsięwzięć, literatura, samorodne talenty oraz zarządzanie tym niezwykle barwnym rynkiem również znajduje się w kręgu moich zainteresowań, ponieważ zależy mi na tym, by było ciekawie i dokładam wszelkich starań, żeby w moich audycjach po prostu „się działo”.
    A zatem do usłyszenia…

    POP Radio 92,8 FM www.popradio.pl

    Niedziela godz. 20:10 – 22:00

    Radio Płońsk 93,6 FM

    Niedziela godz. 19:00 – 21:00

    Wasze Radio FM 89,0 / 97,2 / 99.7 / 105,8

    Niedziela godz.18:00 – 19:00

     

    Zapraszam bardzo serdecznie

    Arkadiusz Kałucki

    Program muzyczny w pełni autorski może być także w twojej stacji radiowej. Profesjonalnie, rzetelnie, przebojowo, z pomysłem. Na konkretne propozycje czekam pod adresem mailowym: wartoposluchac@gmail.com

  • Najnowsze wpisy

  • Kategorie

  • Social

  • Archiwum